Τι είναι η διαχείριση στόλου;
Η διαχείριση στόλου είναι ένας κλάδος που επικεντρώνεται στη βελτιστοποίηση ολόκληρου του κύκλου ζωής του στόλου σας, από τη χρηματοδότηση και τη μίσθωση έως τη συντήρηση, τη συμμόρφωση, την παρακολούθηση οχημάτων, τη διαχείριση ταχυμεταφορών και πολλά άλλα. Η διαχείριση στόλου σάς βοηθά να μειώσετε το κόστος σε όλους τους τομείς, μειώνει τις πιθανότητες ατυχημάτων και βλαβών, σας βοηθά να αγοράζετε και να πουλάτε επαγγελματικά οχήματα στους βέλτιστους χρόνους και πολλά άλλα.
Συστήματα διαχείρισης στόλου (FMS)
Τα συστήματα διαχείρισης στόλου χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση περιουσιακών στοιχείων και τη συντήρηση στόλων οχημάτων σε μια εταιρεία. Βοηθούν επίσης τις εταιρείες να παρακολουθούν την ασφάλεια των οδηγών και να τηρούν τους νομικούς κανονισμούς, όπως η εντολή ELD (Ηλεκτρονική συσκευή καταγραφής).
Χρησιμοποιούν παρακολούθηση GPS και αισθητήρες για την παρακολούθηση του τρόπου οδήγησης των οχημάτων. Αυτό περιλαμβάνει την παρακολούθηση της θέσης των φορτηγών σε πραγματικό χρόνο, την παρακολούθηση της στάθμης καυσίμου, των ταχυτήτων, της ξαφνικής θραύσης, των κωδικών βλάβης του κινητήρα και πολλά άλλα.
Για ορισμένους στόλους, απαιτείται από το νόμο ένα σύστημα παρακολούθησης υλικού συμβατό με ELD που ενσωματώνεται στον κινητήρα για την παρακολούθηση των ωρών υπηρεσίας (HOS).
Τι εμπλέκεται στη διαχείριση στόλου;
Η διαχείριση στόλου ξεκινά με τη χρηματοδότηση και την αγορά ενός οχήματος και τελειώνει με το επαναληπτικό μάρκετινγκ ή τη μεταπώληση. Περιλαμβάνει επίσης όλα τα ενδιάμεσα, από τη συντήρηση και τη συμμόρφωση του στόλου έως την παρακολούθηση της απόδοσης του οχήματος και του οδηγού.
Για να καταλάβετε πραγματικά τι περιλαμβάνει, μια προβολή σε επίπεδο επιφάνειας δεν αρκεί. Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στα διάφορα στοιχεία της διαχείρισης στόλου.
Απόκτηση οχημάτων
Ένας διαχειριστής στόλου πρέπει όχι μόνο να εντοπίσει κατάλληλα οχήματα (με βάση τη χωρητικότητα, την ψύξη, την κινητικότητα κ.λπ.), αλλά να διαπραγματευτεί τη σωστή τιμή και να χρηματοδοτήσει τις αγορές ή τις μισθώσεις σύμφωνα με τον προϋπολογισμό της εταιρείας.
Συντήρηση οχημάτων
Ομοίως, ένας διαχειριστής θα πρέπει να αξιοποιήσει τη θέση της εταιρείας (έχοντας μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων, φορτηγών ή φορτηγών), για να διαπραγματευτεί επωφελείς συμφωνίες συντήρησης και να διασφαλίσει την απόδοση του στόλου με την πάροδο του χρόνου. Πρέπει επίσης να αναπτύξουν ένα σχέδιο ή πρόγραμμα συντήρησης για να διασφαλίσουν ότι υπάρχει ελάχιστος χρόνος διακοπής λειτουργίας ή ατυχήματα (τα οποία συνήθως απαιτούν κάποιο είδος προληπτικής προληπτικής συντήρησης).
Η παρακολούθηση δεδομένων σχετικά με τη χρήση του οχήματος, όπως η ξαφνική θραύση και οι κωδικοί βλάβης του κινητήρα, μπορεί να βοηθήσει στην καθοδήγηση των αποφάσεων συντήρησης. Η διατήρηση ενός αξιόπλοου στόλου είναι απαραίτητη.
Ασφάλεια και συμμόρφωση των οδηγών
Η διατήρηση της ασφάλειας του στόλου αποτελεί κρίσιμη ευθύνη για τις εταιρείες φορτηγών. Πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι οδηγοί τους ακολουθούν τους κανονισμούς και οδηγούν με ασφάλεια, εφαρμόζοντας ένα ELD, συστήματα dashcam ή άλλα μέτρα.
Παρακολούθηση και παρακολούθηση στόλου
Οι περισσότεροι πάροχοι FMS περιέχουν επίσης τεχνολογία συστήματος παρακολούθησης οχημάτων που χρησιμοποιούν αποκλειστικές συσκευές τηλεματικής για την παρακολούθηση της τοποθεσίας μέσω GPS και την παρακολούθηση της κατάστασης κάθε οχήματος – ελέγχοντας τις στροφές ανά λεπτό, την κατανάλωση καυσίμου και τους κωδικούς βλάβης του κινητήρα.
Με smartphone και εφαρμογές για κινητά για τη διαχείριση στόλου, είναι δυνατή η εφαρμογή παρακολούθησης στόλου GPS για όλους τους οδηγούς και τα οχήματά σας σε κλίμακα χωρίς επιπλέον υλικό.
Με την εφαρμογή Gpsnow παρακολουθείτε την τοποθεσία του οδηγού μέσω της πλατφόρμας , ώστε να μπορείτε να βλέπετε τη θέση σε πραγματικό χρόνο μεμονωμένων οχημάτων ή ολόκληρου του στόλου σας.
Κατανάλωση καυσίμου
Η διαχείριση καυσίμων, η μείωση των χιλιομέτρων με πιο αποδοτικές διαδρομές και η μείωση του κόστους καυσίμων μέσω της βελτιστοποίησης των στάσεων καυσίμων είναι μια άλλη κρίσιμη ευθύνη ενός διαχειριστή στόλου.
Επαναληπτικό μάρκετινγκ οχημάτων (πώληση μεταχειρισμένων οχημάτων στόλου)
Ένας διαχειριστής στόλου πρέπει να επιλέξει την ιδανική στιγμή για να πουλήσει τα μεταχειρισμένα φορτηγά ή αυτοκίνητα. Πρέπει να εξετάσουν περίπλοκους παράγοντες όπως η κατάσταση του οχήματος, οι τρέχουσες απαιτήσεις αποστολής, τα κανάλια πωλήσεων και πολλά άλλα.
Gpsnow
Mε την Gpsnow οι λύσεις διαχείρισης στόλου επικεντρώνονται στον έλεγχο, τη συμμόρφωση, την ασφάλεια του οδηγού και τη συντήρηση του οχήματος. Ουσιαστικά, αυτά τα εργαλεία βελτιστοποιούν τις εσωτερικές διαδικασίες διαχείρισης της επιχείρησής σας για τις λειτουργίες του στόλου.
Τα συστήματα σχεδιασμού διαδρομών, από την άλλη πλευρά, βοηθούν τις εταιρείες να σχεδιάζουν και να προγραμματίζουν αποτελεσματικά τις διαδρομές παράδοσης. Λαμβάνουν υπόψη πολύπλοκους επιχειρηματικούς περιορισμούς και στόχους κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού δρομολογίων και μπορούν να βελτιώσουν δραστικά την αποτελεσματικότητα ολόκληρου του στόλου σας.